שו"ת והלכה

בענין השתתפות במסיבת נשים

כבוד ידידנו היקר והנעלה רבי דניאל בוקסבוים שליט”א

יהי נעם ה’ עליו ועל כל הנלווים אליו

 

בענין השתתפות ב”מסיבת נשים”

לשאלתך אודות מה שמתפרסם לאחרונה על “מסיבת נשים” הנעשית באחד החופים בטבריה במשך כיממה שלימה, ע”י ארגון מסוים שמפעיל מסיבות כאלו כל כמה חדשים בעיר אחרת, האם נכון הדבר מצד ההנהגה לילך לשם, בהיות ורבות בנות גם מתוך הציבור הדתי נוהרות לשם.

 

האמת שלא היינו רוצים להזקק לזה כיון שחשבנו שענין זה בכלל “מצוה שלא לומר דבר שאינו נשמע”, אך לאחרונה התרבו שואלים מכמה צדדים, וראינו שחשובה להם דעת תורה, ועל כן נמסור בזה מה שבררנו ומה ששמענו מפי קדשו של מורינו הגאון המופלא מהר”ר דב הכהן קוק שליט”א.

 

לפי מה שנודע לנו, מגיעים בכל פעם למסיבה זו מאות נשים, [ובתוכן גם נשים חילוניות ה’ יחזיר את כולם בתשובה שלימה], ומהציבור הדתי, רוב הבאות לשם הן בנות שבעברן לא שמרו תורה, וברוך ה’ זכו לחזור בתשובה, או נשים מהציבור החרדי שנגררות אחרי הרוח הנושבת בעיר.

 

הן אמת שנעשים במסיבה זו כמה דברים של קודש כגון: הפרשת חלה ואמירת תיקון הכללי וכו’, אך עיקר מסיבה זו בריקודים והמון המון שירים אשר אינם שייכים כלל לענייני קודש ודי למבין, ועל כן אמר מורינו הרב שליט”א שזה ברור שלנשים משלנו אין מה לעשות במקומות הללו, וגם מה שיש אומרים שזה גורם להם נחת לנפש וכו’, אמר הרב שזה בכלל “מדמה”, ואין תועלת אמיתית מדברים כגון אלו.

 

באם האשה חוזרת בתשובה וקשה עליה מאד הניתוק מהחיים הקודמים ומרגישה שזה משלים לה חסרון, אם כי אין בזה אמת לאמתה כנ”ל, אך אין ענין לאכוף אותה שלא תלך, והדבר קצת בבחינת מה שאמרו בחולין (קט ע”ב) “כל דאסר לן רחמנא שרי לן כוותיה”, הגם שבפועל לא נכון הדבר שעושות אך עכ”פ לא יהיה פחות מגדר “הרע במיעוטו”, ולב יודע מרת נפשו.

 

כמובן שאין לנו ענין לפגוע בשום אדם, ולא להזיק חס ושלום, אך אי אפשר לכבוש את דעת התורה בפני שואלים רבים, ובפני הבנות אשר תמימות תהיינה ונמשכות כעלה נידף ברוח, ובהגלות דעת התורה לעיניהם יצייתו באמת ובתמים, וכבר נאמר “אל תמנע טוב מבעליו”.

 

כניסת נשים ל”אירוע מעורב”

בהזדמנות זו, רצינו לעורר על דעת קדשו של מורינו הרב שליט”א, בענין כניסה לאירוע מעורב, אשר שאלה זו עולה וצפה כמעט יום יום, ומקובל בעולם שהגברים לא יכנסו לשם כלל משום חוסר הצניעות שבמקום, אך נשים יכולות להכנס, כיון שאין בהם ענין הרהור וכו’ [ע’ ע”ז כ ע”ב, ונדה יג ריש ע”א ובתוס’ ורמב”ן שם], אך מורינו הרב שליט”א העיר, כי כל מקום שיש בו ריקודי תערובת, הרי זה כמקום ששורפים בו ספרי תורה, ואף יותר גרוע מזה, ומי התיר לאשה כשרה לשבת ולשהות בשאט נפש במקום תופת רוחני חמור כזה, ולכן הורה הרב שגם הנשים לא תלכנה, ואפילו אצל קרובים. ויתכן שבמקרים מסויימים יש איזה צדדי קולא, ובכל מקרה יש לשאול שאלת חכם.

 

דעת הרב על מכשירי אייפון וכיוצא בהן

ומענין לענין, פרסם הרב מכתב בחתימת יד קדשו, כי יש איסור בהחזקת כל טלפון מכל סוג שהוא אשר יש בו אפשרות וגישה לדברים אסורים, וזה מלבד שמירת הנפש מכל מכשירים הללו המתקדמים שיש בהם קרינה המזיקה לבריאות, ואמר הרב כי הנזק לבריאות קשור לנזק הרוחני, וגם מי שיודע בעצמו שלא נכשל, מלבד שאין אפוטרופוס וכו’, הרי שעצם האפשרות להגיע לעבירה כבר מקלקלת את הנפש, אפילו אם בפועל לא עובר את העבירה, ולכן אין דין השבת אבידה על מכשיר כזה. ובנושא זה הרחבנו במקום אחר בעשרה פרטים ממורינו הרב שליט”א יחד עם מכתביו, ובקרוב יצאו הדברים לאור עולם.

                                                                                                                                                                                     

                                                                                                                                          בברכה רבה
                                                                                                                                         יקותיאל אוהב ציון

 

כל הדברים הנ”ל שמענו מפי קדשו של הרב כמה פעמים ומצוה רבה לפרסמם בכל מקום כדי לזכות את הרבים ולהפיץ את אור האמת והקדושה והיה מחנינו קדוש. ולמזהיר ולנזהר שלומים תן כמי נהר, אמן.

בברכת התורה, נחום בקר

 

 

אולי יעניין אותך גם:

 

 

סקירה קצרה לתולדותיו של גאון עזינו הרב דב קוק הכהן שליט”א מימי ילדותו עד היום

5 1 הצבעה
דירוג פוסט
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר הכי הצבעות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
עלום
עלום
2 שנים לפני

אשריכם על חיזוק הקדושה והצניעות בישראל ועל פרסום תורת הרב שליט”א