טעם למה שהמבולבלים מסמלים עצמם בגווני הקשת
ידוע דשורש כל דבר שיש בעולם הוא מהתורה, [כלשון הזהר “אסתכל באורייתא וברא עלמא”], וכל שיחת הבריות יש לה שורש בתורה [כדאמרי’ בב”ק צב ע”ב], ומורינו הגר”ד קוק שליט”א הרחיב הרבה בדוגמאות כאלו בספרו “אוריאל”, לך נא ראה ותרווה צמאונך, וידוע מה שאמר על תנועת “יש עתיד” של שונאי התורה, כי הם יונקים מהקדושה כמו כל כוחות הסטרא, ושורשייהו בדברי רבי יהושע בן לוי דאמר (שלהי עוקצין, הרומז לסוף האלף הששי), עתיד הקב”ה להנחיל לכל צדיק וצדיק שי עולמות וכו’. וכעין זה אמר רבינו שליט”א על המושג הנפוץ בפי כל, בשעה שרוצים להורות על זריזות גדולה, אומר אדם לחבירו זה “צו 8”, וכן ידוע באנשי צבא ומלחמה, והמקור לזה, כי כבר פירש רש”י (ריש פ’ צו) בשם חז”ל “אין צו אלא לשון זירוז”, ומספר 8 ידוע שהוא גדר מעל הטבע [והרחיב בזה מהר”ל מפראג בכמה דוכתי], ונמצא כשאומרים צו 8, הכונה להזדרז מעל הטבע. ויש בזה המון דוגמאות, וראוי לפרסם דברים אלו, כי זה מחזק לראות איך כל דבר שיש בעולם שורשו באורייתא קדישתא.
ויש כאן דבר פלא, כי הסמל של המבולבלים שעוברים על איסור משכב זכר וכו’, הוא צורה של קשת עם כל גווניה, והם רוצים להביע את הרעיון בריבוי גוונים, להראות שכביכול מקבלים כל צבע וכל אדם בבחירה שלו וכו’, אכן מזלייהו חזי, כי קשת היא רמיזה למבול וחרון אף, ובדור המבול היו חוטאים בזה כמבואר בבראשית רבה (כו, ה) על הפסוק “ויקחו להם נשים מכל אשר בחרו”, ושם מבואר שהיו עושים כתובה זה לזה. ואיתא בירושלמי (פ”ט דברכות) שעל עוון משכב זכר בא לעולם רעידת אדמה, שהיא קרובה לעונש המבול שיש בו השחתת עולם.
ומצעדיהם נקראים גאוה, כיון דהם גורמים סילוק שכינה מישראל, ועל גאותן נאמר בגמרא (ריש סוטה) “אין אני והוא יכולין לדור בכפיפה אחת”. ורוב המשוייכים לכת זו נמצאים בתל אביב, והטעם כי מעשה ארץ מצרים הם עושים (ע’ שבת סה ע”א ויבמות עו ע”א), ותל אביב היא מצרים שבישראל, וכמו שאמר רבינו הגר”ד קוק שליט”א, כי ת”ל רומז על מושב בנ”י במצרים ארבע מאות ושלשים שנה, ואביב הוא בחי’ היום אתם יוצאים בחדש האביב, ובינתיים ענן שחור עוטה על תל אביב. ואכמ”ל יותר.
ומצרים נקראת “ערות הארץ”, ופרעה הוא שורש התאוה כנודע, והיינו פרעה אותיות “פה רע”, כי משתמש בפה לדבר רע, [ידוע דברית קדש נקרא פה, וגם באיתתא כתיב מחתה פיה, ודו”ק]. וכבר כ’ הרמב”ן (פ’ נצבים, ע”פ למען ספות הרוה וכו’), דעל ידי ריבוי תאות נשים, מגיע האדם לתאות זכר ואפי’ בהמה, שזה ענין דור המבול וקליפת מצרים, וכמו שאמרו בסוטה (יג ע”ב) שפוטיפר רצה לשכב את יוסף במשכב זכר. [וע’ בתורת כהנים ורמב”ן על ויקרא יח, ג]. וענין מצרים הוא כפירה בה’, כמו שאמר פרעה מי ה’ אשר אשמע בקולו, ואומר “לי יאורי ואני עשיתיני”, וכן מצעד הגאוה עניינו כפירה באמונת “ה’ מלך גאות לבש”, והם מסלקי שכינה, כמו נבוכדנצאר שפעל לסלק שכינה ולהחריב בית המקדש, והיה מרבה במשכב זכר (כדאי’ בשבת קמט ע”ב).
בברכה
הרב יקותיאל אוהב ציון
אולי יעניין אותך גם:
סקירה קצרה לתולדותיו של גאון עזינו הרב דב קוק הכהן שליט”א מימי ילדותו עד היום