מעשה ברפואת הצדיק
רפואת הסרטן בדרך רוחנית…
א. אמש, מוצא”ש ויצא תשפ”ג, הגיע למרנא הגר”ד קוק שליט”א יהודי שיש לו את חולי הסרטן ב”ריאות” בר מינן, וכבר נשלחו “גרורות” לכמה מקומות, ואמר לו רבינו שליט”א שהדבר הכי טוב לזה הוא “אידוי שמן קנביס” לתוך הגוף, וזה הדבר הנורמלי ביותר ולא כל הדמיונות שהם אומרים. שוב אמר הנ”ל שיש לו מחר בבוקר “ביופסיה” [ניתוחון מזערי כדי לקחת דגימות מגופו, לקבל אינדיקציה באיזה סוג של “טיפול” לטפל בו, כגון כימותרפיה או ביולוגי וכעזה”ד], ואמר לו מרנא שליט”א, אני אומר לך איך לקדם את פני הרעה ע”י ה”קנביס”.
ב. ואמר לי רבינו שליט”א בלחישה, שלדעתו אין שום ענין בביופסיה הנ”ל, כי כל הטיפולים שלהם רעתם קרובה יותר מטובתם, וכפי שאנו רואים רבים שעושים הטיפולים הללו, ומתים תוך כדי טיפולים וכו’ וכו’ ואכמ”ל, [וגם בעולם הרפואה יש גדולי עולם שמתנגדים לכימותרפיה, ויש נוקטים שהיא מסרטנת, ואכמ”ל בזה], אבל נראה שהנ”ל אינו מוכן כ”כ לקבל באמת את העצה, כי הוא “סגור” על ה”דמיונות” של ה”רופאים”… ולכן אין מה להרחיב עמו בדיבור ועצה.
ג. החולה הלך לביתו, ונכנס רבינו שליט”א לתפלת ערבית, ובאמצע תפלת ערבית עברתי ליד רבינו שליט”א והחויתי קידה ברמיזה שהנני הולך לביתי, [התפללתי ערבית מוקדם], ופתאום קראו לי החברים שמרנא שליט”א מחפש אותי, וסימן לי בידו שלאחר התפלה נדבר בטל’ על החולה הנ”ל. עשיתי כדברי מרנא שליט”א ובאתי שוב לבית מדרשו לערך בשעה 12 בלילה, ועדיין היה מתעצם בתפלתו הארוכה, וכשסיים התפלה, אמר לי, “לגבי היהודי הזה שהולך לעשות ביופסיה, אני לא יכול להתפלל עליו כ”כ מהר, אולי תאמר לו שידחה את הביופסיה לשעות הצהרים, כדי שאספיק להתפלל עליו בשחרית של יום ראשון… ותאמר לו שגם הוא יעשה תפלה בבוקר על זה…
ד. שוב אמר רבינו שליט”א לומר לאותו אדם להתפלל בזכות “מי וישי” של מרן הסטייפלר זיע”א, וסיפר רבינו שליט”א שאדם אחד בא לסטייפלר וביקש ברכה על אבנים בכליות, ואמר לו הסטייפלר, לך לבית מרקחת ותקנה שם “מי וישי”, וזה יעזור לך לרפואה, [ובקושטא אין שום קשר רפואי בין המים הללו לבעיית אבנים בכליות], ומיד לאחר שעשה כן יצאו האבנים מגופו. ולאחר זמן שמע מהסיפור הנ”ל יהודי אחר שגם לו היתה הבעיה של אבנים בכליות, וקנה גם הוא “מי וישי”, אך לא פעלו בגופו כלום… כי זכותיה דהסטייפלר זיע”א דין גרמא דישועה.
ה. עוד הוסיף מרנא שליט”א שיתפלל גם בזכות העובדא עם “מיץ רימונים” ושאלתי את מרנא שליט”א, מה כוונתו בזה, ולא השיב, שוב שאלתי, האם היה מעשה של אדם חולה מסוכן שבא לפני מרנא, ומרנא אמר לו לשתות מיץ רימונים ושב ורפא לו… וחייך רבינו בשתיקה כהודאה…
ו. עוד כתב רבינו, שיזכיר את “פרסום הנס של חנוכה”, [וזה מפורסם אצל מרנא שליט”א שהגדר של “פרסומי ניסא” הוא, לא כפי שחושבים שיש עולם טבעי ויש בו לפעמים נסים… אלא הפרסומי הוא שכל האטמוספרה של העולם זה אך ורק נס… וכלשון הרמב”ן הידוע בפרשת בא].
ז. וכן כתב לו רבינו שליט”א, שיזכיר את זכותו של רבינו הבית הלוי וגר הצדק אברהם בן אברהם. [כידוע שלאחרונה מרנא שליט”א מחלק את חוברת האמונה ע”פ כתביו של הבית הלוי, וכן זה זמן רב שמרנא שליט”א הדפיס את הספר על “אברהם בן אברהם” הגר צדק, ופעמים שמשתמש בכח זכויות אלו להמשיך ישועה לחולים].
ח. ואמר מרנא שליט”א, שלאחר כל זה, ילך ההוא שוב לבית החולים, ויבקש שיבדקו עוד פעם אם יש לו ממצאים סרטן בגופו…
ט. והעובדא הזו נפלאה למתבונן, כי מרנא שליט”א משקיע תפלות ארוכות בעד כל חולה, וגם מי שלא “שומע” לדעתו, הוא מכל מקום עוסק בתפלה עליו, ואינו רואה בזה שום מחיצה וחסרון. בינו נא זאת!
**** הבהרה: אין לקחת שום המלצה רפואית למעשה מהתוכן שבאתר זה, והדבירם נכתבו לחיזוק והתעוררות כמובן.
בברכה רבה
יקותיאל דטבריה
אולי יעניין אותך גם:
- מרתק ביותר: כל הנהגותיו וחידושיו של רבינו הגר”ד קוק שליט”א מיום הכיפורים האחרון
- הספר המיוחד על זקן רבני טבריה הרב אברהם דוב אוירבך זצ”ל
- סגירת חלון או דלת – צוואת רבי יהודה החסיד