מהו החיסון המומלץ ביותר ל”קורונה”
לכבוד ידידיי ואהוביי, די בכל אתר, מבקשי הדעת באמת
שלום וברכה וישע רב!
מפני שהמון באים ומתקשרים בדאגה וסקרנות גדולה על שאלה אחת מפורסמת, מהו היחס לחיסונים וכו’, ואי אפשר לדבר עם כולם, ובפרט להרחיב בהסבר, על כן באתי בתשובה מאהבה מנומקת ומפורטת בעניני החיסונים, ואגב ביררתי בס”ד עוד כמה ענינים הקשורים לזה. נא ונא לקרוא את הדברים בנחת רוח, ולא מן השפה ולחוץ, ואקוה שיהיו הדברים לחיזוק אמיתי ולתועלת הרבים.
שב ואל תעשה
א. זה שנים רבות שאנו לא עושים שום חיסון לילדינו, ואין שטן ואין פגע רע. וכבר ראינו המונים שעשו חיסונים לכל מיני ענינים, ולמרות החיסון בא עליהם הדבר שממנו ציפו להתחסן, הן שפעת והן חצבת וכן על זה הדרך, ויש אומרים דאדרבה החיסון מגרה את אותו ענין לבא על האדם. ואין אני מתעסק בסוגיא זו כלל, רק באתי לבאר הנהגתינו הידועה ולפעמים מוזרה, וכמה וכמה מגדולי גאוני קדישי הורו כן, ואנו הולכים אחר הוראתם בקדושה ללא שום תזוזה ימין ושמאל, והבוטח בה’ חסד יסובבנו.
חוצב להבות אש
ב. ובתקופת חיסוני החצבת, לא עשינו החיסון הידוע, ובהוראת חסידא קדישא ופרישא שליט”א, היינו רגילים לומר “קול ה’ חוצב להבות אש”… וחצבי לנהרא וכל מיני מאמרים שיש בהם שורשי החצב, כי זה ידוע שהכל משתלשל באותיות הקודש, וזכורני שילדה אחת כאן בטבריה, שלא עשתה החיסון ונדבקה בחצבת, והיתה מוטלת בבית הרפואה במצב קשה, והמדברים דברו, הנה זה התוצאה כשלא עושים חיסון וכו’, ולא שתו אל לבם כמה עשו חיסון ונדבקו, ויש שעשו חיסון ואח”כ עזבו את העולם… וכשבא אבי הילדה למרן הגר”ד קוק שליט”א, ראיתי שהגאון לא מתייחס כמעט לשאלה והיה רגוע מאד… ואמר לי אביה מה אתה רואה כאן, והשבתיו כי לפי מה שהרב מתייחס אין כאן שום חשש, והילדה תשוב לביתה בריאה שלימה, וכך הוה לאחר כמה ימים, ודלא כבשורת הרופאים הגאוותנים להורים, שיתכוננו לקשה מכל…
בדיקות הריון
ג. פעם אמר רבינו עובדיה יוסף זיע”א, כי הרופאים היום, הרבה מהם חסרי אמונה, ומתגאים בכח האדם לומר כחי ועוצם ידי עשה לי את החיל הזה, וזכורני שהייתי אצלו עם אחת מקרובותיי שתחי’ ובכתה לפניו שהרופאים אמרו לה שלא תוכל לילד וכו’, וצעק ואמר לה, הרופאים חמורים… מי הם שיגידו כן… וכאשר אמר כן היה, שילדה לאחר זמן באופן טבעי…
ואמר רבינו עובדיה, אם היה בידו של הרמב”ם המכשיר הזה שנקרא “אולטראסאונד”, הוא היה מחייה עם זה מתים, והם מה עושים, מדכאים עם זה את נשות ישראל, כל אשה בהריון במקום שתהיה בשמחה בחויית תשעה ירחי לידה, היא ממורמרת ולחוצה ועצובה, וזה משפיע גם על שלום הבית, וכל הזכויות שמורות ל”רופאים” המבינים שרואים ראש גדול וריבוי מים וחשש תיסמונת וכו’ וכו’, וברוב ככל המקרים כל דבריהם הבל וריק, ולכן הוראת רבותינו גדולי עולם הגאון שר התורה ר’ חיים קניבסקי שליט”א, ומרנא ורבנא הגר”ד קוק שליט”א, שלא ללכת בימי ההריון לשום בדיקה, ואין בזה שום ענין של השתדלות. ועתה איני יכול להרחיב בענין זה, כדי שלא לצאת מהמסגרת שלמטרתה באה מכתב זה.
זורע ישועות
ד. ולא אוכל להתאפק, ואספר עובדא חשובה לחיזוק, כאן בטבריה היה יהודי אחד שלקה במחלה הנוראה, ואמרו לו שהוא הולך לעבור טיפולים מאסיביים ביותר בגופו של כימותרפייה וכו’, ואם רוצה להעמיד עוד זרע בישראל, שיוציא מגופו זרע וישמרוהו לעת הצורך, והוא השיב שלא מסוגל לעשות צעד כזה בלי לשאול את פי הגר”ד קוק שליט”א, וכשבא אצל החכם, אמר לו שאפשר להתיר בדרך מסויימת [ואכמ”ל], ולא הסתדר לו באותה דרך שהציע הרב, אז אמר לו הרב, מכיון שאתה הולך ישר בדרך ה’ ולא מחפש קונצים, תזכה לזש”ק באופן טבעי גם לאחר הטיפולים, והאיש הזה הוא גר בשכונתי כאן בטבריה, ובאמת עבר את הטיפולים הקשים ועד היום יש לו בגופו המון השלכות לא נעימות מאותם טיפולים, אבל נולדו לו מאז בדרך הטבע [גימטריא אלהים] עוד שלשה ילדים בריאים ושלמים…
חיסון הקורונה
ה. ולענין חיסוני הקורונה עתה יש פלוגתא גדולה בעולם מה לעשות, וגם בין החכמים שליט”א ישנה מחלוקת, ויש משקרים בשם גדולי עולם בכדי לשבח את מקחם, ואנו אין לנו קשר עם המחלוקת כלל, כי בכלל מאתים מנה, ואצלינו ההוראה ידועה מאז ומעולם, שאין לנו קשר עם חיסוני המודרניזצייה, שיש בהם נזק רב, ואין בהם שום תועלת, ואינם בכלל מאמר חז”ל “כל דמעלי להאי קשה להאי”…. ולכן גם עתה אין שום שאלה כלל, ואנו נוקטים בשב ואל תעשה, לא מספק, אלא מבירור גמור שהכל שקר.
חיזוק בברכת אשר יצר
ו. באשר למבקשים סגולה רוחנית וחיסון סגולי להנצל מכל רע, כבר אמר רבינו שליט”א כמה פעמים כי ברכת אשר יצר בכוונה היא ערובה גדולה לבריאותו של האדם. וטוב לכל אחד להתחזק בזה לעצמו וגם לחזק אחרים, הן בעצם הברכה כי יש שאינם מברכים כלל, והן באיכות הכונה שזה דבר אין סופי.
חסי’ן קדוש
ז. ורבינו שליט”א רגיל לומר כי במקום חיסונים צריך לומר ולהתחבר למשפט הקדוש “חסין קדוש ברוב טובך נהל עדתך”, ולאפוקי מאלה שחושבים לנהל את העולם בכחי ועוצם ידי שלהם, ולמעשה אין כאן שום כח רק שקר ודמיון, ומתאים יותר לומר עליהם “שקרי ועוצם הצגתי עשה לי את החיל הזה”….
חוסן זה סדר נשים
ח. כמו כן מציין רבינו שליט”א את מאמר חז”ל בשבת (לא סע”א) על הפסוק “והיה אמונת עתיך חוסן ישועות חכמת ודעת” וביארו חז”ל דזה קאי על ו’ סדרים ו”חוסן” זה סדר נשים, ויש כאן רמז, כי המערכת החיסונית של הילד מילדותו עד סוף ימיו תלויה בסדר נשים, היינו בהנקה שאמו מינקתו, ודלא כמצוי היום שנשים מייבשות בידיהם את החלב, ונותנות לילד מטרנה [שמביאה צורך לקבל חיסון מבית מודרנה…], ויש בזה פסידא לכל חייו של הילד, וזה ברור שילד שמקבל הנקה מלאה מאמו, גופו בריא הרבה יותר מהתחליף המדומה הזה, ועד כדי כך יש חשיבות להנקה, שמצינו להגאון רבי אבגדר נבנצל שליט”א, רבה של העיר העתיקה בירושלם תובב”א, שהתיר לאשה לאכול בכיפור אם יודעת שמחמת הצום לא תוכל להניקו אפי’ רק יום אחד, וידוע שפוסקי הדור פליגי על זה, וסבירא להו דלגבי צום כיפור דחמור, המטרנה נחשבת איכא דרכא אחרינא, אבל לעקור בידים מתנה כזו גדולה שבורא עולם נותן, הרי זה ממש לגזול ולהעלים את המתנה המיוחדת כל כך שבורא עולם נותן לאמא בשביל הילד… אגב, מצאתי ברעיוני, כי חוסן ר”ת “סומך נופלים ורופא חולים”…
לקנות אמונה בקלות
ט. ובכלל יש בזה הפסד אמונה וחיבור לכפירה, כי היפוך הדם שבגוף האשה לחלב זה נס בתוך נס, מערכת הדם עצמה בגוף האדם היא נס עצום, איך שנעשה ממיצוי המאכל דם, והרי גם אם יתאספו יחד כל חכמי העולם וכל הפרופסורסים הקדומים כולל ראש הרופאים האמיתיים, הוא רבינו הרמב”ם, ויביאו לפניהם אל כל המאכלים שבעולם, בלי סוף של כמות ואיכות, הרי זה ברור שלא יצליחו למצות מזה אפי’ טיפת דם אחת…. ובגוף האדם אפי’ הוא תינוק בן יומו, נהפך האוכל לדם, וזה מה שמחייה את האדם, כי הדם הוא הנפש, ובר מינן אם נגמר הדם בגוף האדם ואין בו שיעור דם מינימלי, מיד הוא מת, והגוף חייב בכל זמן מסויים מחזוריות של דם חדש, כי הישן מזוהם, ובכל פעם שהאדם אוכל הוא מייצר דם חדש, בקיצור, תחיית המתים אין סופית כל רגע ורגע, יש מאין, ותחיה כפולה ומכופלת בשעת האכילה… [שלכן אמר פעם הגר”ד קוק שליט”א שהוא מתפלא איך אדם מסוגל לקרוא עיתון בשעת האכילה, הרי ברגעים אלו הוא חווה בגופו תחיית המתים ממש…]. ואיני יכול להאריך יותר כעת, וענין זה הוא אין סופי.
החיסון הגדול שבירת מידות
י. והעיקר הגדול לענין החיסון האמיתי מקורונה ומכל מרעין בישין הוא, עבודת המידות, וככל שהאדם מתגבר יותר על יצר הקנאה והתאוה והגאוה וכו’, הוא מרפא את נפשו וממילא את גופו, ושורש לזה מהפסוק שקראנו השבת בפרשת מקץ (מג, לא) “וירחץ פניו ויצא ויתאפק ויאמר שימו לחם”, ובתרגום אונקלוס על המילה “ויתאפק” מתרגם “ואתחסן“, ומכאן שיש כח חיסוני מיוחד על ידי איפוק האדם… וככל שמרבה באיפוק, מרבה בשיעור החיסון…
בברכת
והסירותי מחלה מקרבך
שוליא דנגרי המלקק מן הים
יקותיאל אוהב ציון
אולי יעניין אותך גם:
סקירה קצרה לתולדותיו של גאון עזינו הרב דב קוק הכהן שליט”א מימי ילדותו עד היום
נפלא ביותר. כבודו נתן לנו הרבה כח במאמר זה. באמת יש להתפלא מדוע לחסן את כל האוכלוסיה ולא סגי במבוגרים ובעלי סיכון גבוה.
יש לי רב שאומר שאם הגר”ד קוק שליט”א באמת באמת אומר לא להתחסן אז ישקול שנית לא להתחסן, או שידאג להגיע עד לרבינו לברר את אשר יעשה,
עכ”פ היאך אאמת לו, וכי אגיד לו שבאתר היה כתוב יאמין, הרי ירצה לדבר עם הרב מחבר הכתבה שליט”א, ומה נוכל להשיב לו?
יישר כח
מדהים
יש לי רב שאומר שאם הגר”ד קוק שליט”א באמת באמת אומר לא להתחסן אז ישקול שנית לא להתחסן, או שידאג להגיע עד לרבינו לברר את אשר יעשה,
עכ”פ היאך אאמת לו, וכי אגיד לו שבאתר היה כתוב יאמין, הרי ירצה לדבר עם הרב מחבר הכתבה שליט”א, ומה נוכל להשיב לו?
נפלא ביותרררררררררררר