רופא כל בשר רפואת הנפש

איך הרב קוק ניחם אבא ששיכל ילד קטן

איך הרב קוק ניחם אבא ששיכל ילד קטן

 

יהודי ששיכל את בנו בעודו תינוק קטן, הגיע לקבל תנחומים ודברי חיזוק ממו”ר הרב דב קוק שליט”א, הרב חיזקו בדברים גבוהים ומיוחדים על זכות הנשמה הנקיה שכרגע נמצאת בעולם העליון ומזכה את האבא בזכויות גדולות, וכך אמר לו:

 

אדם שיש לו בן שיש לו נשמה שהיא כזו נקיה, אותו הבן הוא נקי לחלוטין, יוצא שלפני שהיה לו את הבן הזה, אז נכון שהיתה כזו נשמה נקיה באיזה מקום בעולמות, אבל זה לא היה הבן שלו. אבל עכשיו יש לאבא שייכות עם הבן הזה שהוא נשמה נקיה נטו, נקיה לגמרי כמו דרגת משיח, וזה הבן שלו.

 

יוצא שיש לו עכשיו בן כזה נקי כמו נשמת משיח, כי נשמת משיח זו נשמה נקיה לגמרי מהחטא, ונשמה נקיה לגמרי כמו תינוק זו נשמה של משיח, מפני שמשיח נמצא במצב של עולם מתוקן כמו תינוק שאין בו חטא. ועכשיו יש לו בן בשמים בדרגא של משיח באיתגליא.

 

נראה פשוט שמצב הצבירה הרוחני כך, הוא יותר עליון. עכשיו יש בן שהוא בדרגת משיח, נקי ללא חטא, ואם הוא בעולם הזה הוא לא יהיה בדרגה הזו, ועכשיו הוא הנושא שלי, הוא הבן שלי, והוא בעולם הבא מתפקד כבן שלי לכל דבר, יש לו הארת רוח הקודש, הארה של נשמה שצופה מסוף העולם ועד סופו (נדה ל ע”ב), הוא נקי לגמרי כדרגת משיח, וכל זה נמצא בעולם העליון עם הבן שלי שהוא עצמי ובשרי, האם זה לא אמור לרומם אותי? ואמרו חז”ל כי “ברא מזכה אבא” (הבן מזכה את האב), ועכשיו הבן שלי נמצא בדרגת משיח, והוא זה שמזכה אותי, זה אמור להביא אותי למצב צבירה רוחני גבוה.

 

בוא נשאל (בלי שאף אחד יעמוד בנסיון הזה), האם אתה מעדיף עשרה בנים, או בן אחד שימות בחייך אבל הוא יהיה כמו ‘קצות החושן’? ברור ופשוט שאם הוא בן תורה, בשניה הוא יעדיף בן אחד כמו קצות החושן עם כל הכאב שבדבר. וכי אתה יכול להסביר לי מה זה שהבן שלי הוא ‘קצות החושן’ שהוא מלאך אלקים? אתה יכול לצייר שהבן שלי זה ה’בבא סאלי’? או שהבן שלי זה רבי יעקב אבוחצירה? אז מה אם הוא ימות בחיי, זה צער גדול, אבל עצם זה שהבן שלי יהיה רבי יעקב אבוחצירה, או ה’חפץ חיים’, זו זכיה, אתה יכול להסביר מה אתה זוכה כאן? הבן שלי יהיה ה’בעל שם טוב’, אתה יכול לתפוס כזה מצב? וזה המצב כרגע בנשמה של הבן הזה שנעדר מהעולם….

 

לאחר מכן ביקש האב השכול ברכה לעוד בנים ובנות. והרב השיבו שיזכה לברכה פי חמש מאות מהצער שהצטער, שהרי אמרו חז”ל מרובה מידה טובה ממידת פורענות פי חמש מאות. והמשיך הרב ואמר לאב, לפי זה אתה אמור לקבל חמש מאות בנים, יש לך עריסות לכולם? יש לך מקום בבית לחמש מאות ילדים? ואמר אחד מהתלמידים שנכח במקום, שאמרו חז”ל על הפסוק “ובני רחביה רבו למעלה” – למעלה משישים ריבוא, יוצא שיכול להיות אחד ששקול כשישים ריבוא. וסיים הרב, אז יש כאן פשרה שתזכה לבן אחד גדול בתורה כמו חמש מאות אנשים…

 

רב תודות לידיד נפשי מזכה הרבים הרב דוד שדה שליט”א על תיעוד הפגישה ועריכת המאמר בשופר מהופך מקול לכתב, ובזכותו אנו רואים את הקולות, יהי רצון שיהיה החיזוק לרפואת אמו היקרה לאריכות יו”ש.

 

 

אולי יעניין אותך גם: 

 

 

סקירה קצרה לתולדותיו של גאון עזינו הרב דב קוק הכהן שליט”א מימי ילדותו עד היום

5 1 הצבעה
דירוג פוסט
Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר הכי הצבעות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות